30 november 2010

Brum brumklänning


Provade att sy en klänning till lillasyster i ett mönster från senaste Ottobre. Tycker det är en riktigt fin modell på klänning och den var lätt att sy. Men ska nog justera mönsrtet så att midjemudden hamnar lite högre upp och göra själva kjoldelen lite längre. Men till en liten tjej som älskar bilar passar den perfekt! Tror inte att mönstret är så där jättebrettt som Ottobres brukar vara för jag sydde den i storlek 92 och lillan är 86 cm lång och en rätt så smal liten tjej och klänningen passade bra. Bilvelouren är från Jofotex men finns på andra ställen också. Valde svarta kantband och svart mudd i midjan, tycker svart och lila ihop är så fint och så var svart det enda jag kunde hitta i mina tyggömmor som jag kände passade till det lila:)

6 kommentarer:

designofluna sa...

Hej! Hoppas du får en bra tisdag!
Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling som pågår till den 13 december. Du kan vinna en valfri Lunafigur.
Ha en toppenbra dag!
Kram Malin

Ingrid sa...

Så söt!! Håller med om att svart och lila är oslagbart snyggt ihop :)

katta sa...

Jättefin,riktigt snyggt med svart och lila:)

JuMel sa...

Söt klänning på en söt tjej! Tror det du skrive om mönstret stämmer bra överens med ett inlägg jag läste på en annan blogg.

Syserine sa...

Jättefin! jag har också sytt flera exemplar av den klänningen, roligt att se alla varianter man kan göra!

Jennie sa...

Jättesöt klänning! Och vad lustigt, jag sydde samma modell i samma tyg till min dotter! Fast jag hade det grå tyget med lila bilar, alltså tvärtom mot ditt tyg. Valde rosa kantband. Håller med dig om att midjemudden hamnade lite långt ner, och att kjolen var för kort!