26 januari 2011

Julklappskläder

Har ju inte bloggat om det jag sydde i julklapp ännu! Så här kommer det första som var till en av kusinerna som snart fyller 6 år. Tycker alltid det känns svårt att sy till lite äldre barn som oftast har egna åsikter om vad de vill ha på sig men jag tror att hon gillade det hon fick. Vet ju att rosa är en favoritfärg hos den lilla damen. Alla kläder är sydda utifrån mönster från Ottobre 6/2010. Gillar modellen på tunikan som har en dragsko i sidorna så att man kan justera längden lite och får lite snygg rynkning i sidan och så har den en liten puffärm. Sydde totalt tre stycken av den modellen i olika storlekar och tyger under syhelgen hos Mjuka tyger. Ska se om de andra två hamnar här i bloggen snart också....

2 kommentarer:

Syserine sa...

Vad kul att se modeller man själv har sytt, klänningen blev jättefin, borde vara en färgställning som passar en större tjej! Jag gillar tröjan med dragsko, men den är ganska tight och min fick kanske en aning för mycket rynk till min 3 åring.

Agge sa...

Jättefint!