23 juli 2010

Projekt potträning!



Lillkillen som fyllde 3 år i juni har inte varit speciellt road av att gå på pottan eller toaletten men nu i sommar så har vi tänkt att försöka köra lite intensivare med potträningen. Tidigare vägrade han ha kalsonger på sig och ville bara ha blöja men nu så börjar han acceptera kalsonger och kommer ibland ihåg att säga till innan han kissar på golvet vilket fortfarnade är det vanligaste än så länge. Då behövs det en hel massa kalsonger, speciellt eftersom de blir blöta fort ;) Har sytt både vanliga pojkboxer och även några vanliga trosor. Boxerkalsongerna passar alldeles utmärkt men trosmodellen blir lite smal i grenen på honom, det finns ju lite som buktar ut där ;) Det är riktgt kul att sy kalsonger, det går snabbt och det är kul att kombinera tyger och färger.

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Håller på med detsamma ;-) Har en liten som blir 3 i september som på en vecka har gått från blöjbebis till kille som både kissar och bajsar på toaletten. Jag väntar bakslag ;-)

Här sys kalsonger i mängd men jag föredrar trosmodellen.

Benglan sa...

Vi håller på med samma sak. Perfekt att träna på sommaren! Och jag håller med dig att det är skoj att sy kalsonger. Har också gjort ett litet gäng :)

Karolina sa...

Hej där! Samma projekt jobbas på hemma hos oss! Jag har dock lagt över huvudansvaret på min man :) då vi nyss fått en ny familjemedlem som jag av naturliga orsaker ägnar mycket tid åt nu! Snygga kallingar! Och fina alster överhuvudtaget i din blogg, alltid roligt när man hittar in till nya duktiga sybloggare! Var har du hittat mönstret till boxerkalsongerna förresten, jag har aldrig sytt kalsonger, vore kul att testa och behövligt just nu dessutom!!

Nilla sa...

Snygga!!

Vi kastade blöjan för vår 2½åriga kille i början av sommaren. Det fungerar över förväntan men blir fortfarande olyckor ibland. Föredrar boxermodellen, beroende på vilket tyg man väljer kan man lätt använda bara dem som ett par korta shorts nu såhär på sommaren. Lättare för lillkillen att bara hala fram den lille och kissa på närmsta buske. :)

Idis o jag sa...

Jättefina trosor/kalsonger! Nu har jag ju bara flickor så passformen på modellerna kan jag inte uttala mig om ;)

Lycka till med potträningen!