06 oktober 2010

Tröja och klänning



Mer höstkläder till barnen och är väl egentligen inte tänkt att de ska vara syskonmatchade men ibland blir det bara så att de får plagg i samma tyg och nu ville jag använda upp mina sista små bitar av dessa tyger. Sonen behöver fortfarande mer tröjor och byxor, lillan behöver nog egentligen inte mer kläder för hon har garderoben överfylld men det blir ett och annat till henne ändå jag kan liksom inte låta bli att sy en klänning till henne emellanåt:). Nu ville jag dessutom prova en ny modell med bred mudd nedtill, lite rynk i halslinningen och stora runda fickor. På det stora hela blev jag riktigt nöjd med klänningen dock blev den lite trång i halsen så kanske måste jag justera det på något sätt. Tröjan till sonen är samma variant som jag sytt tidigare men nu har jag justerat mönstret en hel del så att passformen blir lite mer slimmad och ärmarna inte lika breda. Hade inte så mycket av det turkosa apor och lejontyget att det räckte till en hel tröjlängd så det fick bli mudd nedtill och i ärmslut och det funkar ju det också. Jeansen sonen har på sig är de som jag sydde av min mans avlagda jeans för ett tag sedan och de har blivit ett riktiga favoriter. Har flera par gamla jeans att sätta saxen i bara tiden finns!

10 kommentarer:

Ahlard sa...

Supersnygga plagg. Vilka roliga och snygga kombinationer du gjort med enfärgat och mudd.

JuMel sa...

Jättefina kläder på söta barn!

Hello sa...

Åh, så fina!
Jag gillade särskilt de runda fickorna! De gav verkligen klänningen det där lilla extra.

od Andulky sa...

Så underbara! Gillar fickorna på den röda skarpt!

Jag kikade på en köpt fleecejacka jag hade hemma och det var så enkelt att dragkedjan bara var påsydd bakom med raksöm..
/Anna

mynta sa...

Superfina kläder och barn, kul med fickan!

Cecilia & Busiga ungar sa...

Åh, vad mycket snyggt!!!

FridoLi sa...

Åh så fint!! Älskar klänningen!!

Syserine sa...

Vad söta dom är tillsammans! Rolig och lite annorlunda modell på klänningen!

Anonym sa...

Jättesuperfina kidsen vart :D

Älskar hur du gör ärmarna tvådelade på det där sättet - snyggt!

Anki sa...

Jättesnygga kläder! Verkligen superläckra fickor på klänningen.