26 augusti 2010

Min första bodysuit!

Det här är nog den första bodysuiten som jag någonsin sytt! Iallafall vad jag kan minnas just nu... men lite lustigt att jag inte sytt ett sånt "klassiskt" och användbart bebisplagg tidigare. Men nu är det i allafall gjort! Den är en beställning till en bebis som föddes nu under sommaren men som när jag fick beställningen fortfarnade låg i magen. Tyg från Jofotex, limegröna elefanter i ekologisk bomullsjersey och till det fick det bli turkosa kantband, gillar ju verkligen kombon turkost och lime. Har faktiskt nyligen sytt en till bodysuit med långa ärmar och ben till en nyfödd som jag ska blogga om när bildena lagts in på datorn, vilket kan ta lite tid ibland...

7 kommentarer:

Unknown sa...

Söt suit! Fint med turkosa kantband till.

od Andulky sa...

Så himla fin!
Vad har du haft för mönster till kuvertöppningen?
/Anna

Anonym sa...

Limegrönt och blått funkar alltid. Jättefin

Cecilia & Busiga ungar sa...

Jättefin. Håller med dig, lime och turkos är så himla snyggt ihop.

Moi! sa...

fin färgkombination

lilla hjärtat sa...

Så söt helt enkelt. Trevlig helg!!

Pia sa...

Mycket läckert. Vad tyckte du om att slå fast tryckknapparna? Svårt och knepigt eller enkelt och lätt?