06 september 2010

Trollskog och doredojeans

 Har påbörjat projekt höstgarderob till sonen som är i stort behov av långärmade tröjor men det går lite segt framåt måste jag ju erkänna. Hade inte så mycket kvar av det fina trolltyget från Nimana som dessutom är ekologiskt men till framstycke och halva ärmen räckte det och blev till och med en rätt så stor bit kvar. Mönstret är från senaste Ottobre, tycker alltid det är kul att prova nya mönster och jag gillar verkligen idén med att dela ärmen i två delar men som det oftast är har ju Ottobre lite konstig passform. Så det får nog bli till att rita om ärmen till mitt gamla vanlig raglanmönster till nästa tröja som ska sys. För fler i den här varianten av modell kommer det defenetivt att bli! Jeansen är doredo och sydda av ett par av min käre makes avlagda byxor. Tyget är som ett mellanting mellan chambrey och vanligt jeanstyg så det passar väldigt bra till barnbyxor. Skulle gärna hitta sånt i metervara....


9 kommentarer:

JuMel sa...

Vilket härligt set! Trolltyget är ju bara så fint. Har precis klippt ut en tröja och använt just det mönstret från ottobre så nu blev jag just fundersam på vad det var för passforms "fel" på det den här gången?

Camilla/Timote sa...

Åh så fint, älskar verkligen tyget=)

Unikuu sa...

nice colours. i like it.

Mimmi sa...

Har också sytt denna tröja och instämmer i passformen. Efteråt blev det en liknande i "eget" mönster. ;-)

Åsa Tidqvist sa...

härligt tyg på en härlig tröja på en superhärlig kille!!

Åsa Tidqvist sa...

härligt tyg på en härlig tröja på en superhärlig kille!!

Strömming sa...

Underbart set! Älskar trolltyget och nu väckte du ett sånt där habegär igen!!! Kul idé att dela på ärmen!

Vilken söt kille som modellar kläderna sedan då!

od Andulky sa...

Superfint set!!

Tack för tipset! Har faktiskt köpt en gammal ottobre med kuverbody och gjort mitt eget bodysuitemönster ;-).

HA en bra dag!
/Anna

Anja Allvin sa...

Nå vilken buse :-))) Superfina kläder.
Kolla in min tävling, förresten, kanske något för dig http://ladushkidesign.blogspot.com/