25 september 2010

Apa bland molnen


För några veckor sen gjorde jag ett mönstret på en helt vanlig tröja med v-ringning med lite mer rörelsevidd i för jag hade som plan att sy en tröja i brun molnvelour. Kan vara bra att ha lite tjockare tröjor nu till hösten och vintern tänkte jag. Klippte till alla delarna och sen blev de liggandes på mitt sybord ett tag sen när jag väl skulle sy ihop tröjan blev jag så sugen på att sy nån applikation på den. Rita är ingen talang jag besitter men jag försökte mig iallafall på att rita en enkel apa som jag tänkte skulle ha lösa öron som man kan pilla på :) Applikationssömnad kräver en hel del övning för att få det riktigt riktigt fint, det gäller verkligen att hålla tungan rätt i mun men på det stora hela blev jag nöjd men det måste övas mer!. Valde att sätta knappar som ögon och tycker det blev en liten rolig detalj förutom de fladdrande öronen. Kände mig lite osäker på om sonen skulle se vad det föreställde men han sa på en gång när jag visade honom -En apa bland molnen, den ska jag ha på dagis! Vilket känns som ett riktigt gott betyg från en 3-åring :)

12 kommentarer:

katta sa...

Åhh så fin den är:) Har kollat igenom din blogg och gillar allt jag ser, jätteroligt attt hitta en "ny" blogg

rino sa...

den är helt underbar!
smart med pillöron också:-)

FridoLi sa...

Både tröjan och apan blev jättefina!

Syserine sa...

Mplnen gör sig så bra med applikation, jättefin apa! Såg två ballonger också på en sida, det var också riktigt fint!

Krimskrams sa...

Superhärlig och vilken fin livebild! Det passade verkligen bra med en apa bland molnen :-)

Wimsan Mari sa...

En riktigt fin tröja blev det. Det lönar sig att försöka och gör man inte det, så lär man ju sig inget. Nu kan det bara bli bättre och bättre, men jag tyckte att denna blev jättefin.
Bra jobbat !

Bobo/Rumba de kransen sa...

Jag gillar! Ska försöka låta bli att härmas.

OYB sa...

Jättesnygg! Och vad "riktig" apan ser ut med knapparna som ögon och tyget du valt till ansiktet!

Anonym sa...

Så jättefin & mysig ap-tröja. Klockren ju!

Vi ses till helgen, ska bli skoj.

/ Marie

Thea sa...

Wow, vilken häftig! Och du säger att du inte kan rita eller sy applikationer! Dags att ändra synen på dig själv! ;-)
Kul att sonen blev så glad i den också!

Anki sa...

Jättefin tröja med superfin applikation! Du kan ju uppenbarligen både rita och sy applikationer ;-)

Unknown sa...

Å vilken underbart söt tröja!