09 februari 2011

Ugglor och sniglar



Två stycken tröjor till sonen min. De syddes faktiskt någon gång innan jul redan men jag kan ju inte anklagas för att blogga allt för ofta nu för tiden :) Mönstret är från Ottobre 4/2010 och jag ritade av storlek 98 på bredden och 104 på längden och jag skulle nog säga att storleken blev en 104/110 vilket passade bra på sonen som nu har 104. Gjorde långa muddar i ärmsluten också som han har uppvikta nu så tröjorna kommer kunna användas lääänge. Ugglorna är från Mjuka tyger och sniglarna från Znok och båda är gjorda av allas vår bästa Johanna Ahlard!!
Men nu har nog sonen tillräckligt med långärmade tröjor så det blir till att börja planera sommargarderoben nu! Fast några enfärgade långbyxor skulle han faktiskt behöva också, har rotat fram lite manchester ur tyggömmarna men det var bara småbitar så får se om det räcker till långbyxor.

Håller på och klurar på vad jag ska sy till min brorsdotter som fyller 6 år på måndag nästa veckan. Tycker det är så svårt att sy till äldre barn, känns som att alla tyger jag har är för barnsliga för henne. Molntyg fungerar ju men hon har redan fått två plagg i olika färger av molntyget. nu senast i julklapp. Får se om jag hittar på nåt eller så kanske det faktiskt blir en köpepresent!!

5 kommentarer:

Heartbeatdesign sa...

Kul att hitta in på en ny syblogg. Va mycket fina saker du syr!!

JuMel sa...

Vilka fina tröjor! 6-åringar brukar inte vara nått problem att sy åt, då är det värre med 9-åringar:) Min nyblivna 7-åring gillar iaf bla stjärnor, randigt och enfärgat med applikationer och faktiskt fortfarande endel mönstrade tyger typ djungeltyget tex. Du hittar säkert på nått för nog är det roligare med hemgjort än köpes...

Syserine sa...

Smart med muddarna! Fina tröjor! En ensfärgat velourkjol till tjejen? Just nu har jag det roligt med volanger. Och en randig matchande tröja efter Jumels förslag?

Åsa Tidqvist sa...

jättefina tröjor, båda två!

Helena sa...

Jättefina tröjor! Gillar speciellt uggletyget!