17 oktober 2010

Här var det vågat värre!

Mer kläder till sonen! Tröja i vågade ränder från jnydesign, ett tyg som från början inte riktigt föll mig i smaken men som jag nu är stormförtjust i! Valde gröna ärmar och kantband till tröjan och till det ett par gula brallor i stretchfrotté från mjuka tyger som matchar de gula vågade ränderna perfekt. Brallorna har sydda pressveck framtill och resår i midja och benslut. Härligt färgglatt! Min make tyckte att jag skulle sy en mössa av tyget också så det får jag se till att göra också. Jag tycker det är riktigt bra med ordentligt färgglada mössor så barnen syns ordentligt. Sonen har en mössa i det orangea husvagnstyget och hans lilla huvud syns på länga vägar när han har den :)

6 kommentarer:

BamBuu sa...

Vilken härlig färgklick!!
/malin

JuMel sa...

Underbart färglatt set, kan verkligen behövas i höstmörkret!:) Har precis plockat fram mina vågade ränder och funderar som bäst vad som ska sys av det förrutom mössan som 6-åringen beställt.

Ingrid sa...

Aaaaah, så glad jag blir av färgglada kläder - vilket fint set!!

TRI o MAR sa...

Hejsan! Tror denna bloggen är ny för mig, kul att hitta hit. Ser verkligen fräscht ut! Har inte heller varit så förtjust i det men ju mer kläder man ser i det så finare blir det. Såg också att du färgat fordonsvelouren i ett tidigare inlägg. Jättefint!! Blir sugen på lite sådant också!!

od Andulky sa...

Superfina kläder! Håller med om mössorna, dottern hade de orange husvagnarna hela förra året och nu har hon de ljusgröna, lysande fordonen och det är jättebra när de syns :-).

OYB sa...

Färgglatt och supersnyggt som vanligt ;-)