31 juli 2008

Blöjbyxa, linne och shorts igen



Det blev en likadant set som det tidigare men i det gula fina elefanttyget med röd mudd till. Blöjbyxorna gjorde jag några mindre ändringar på så jag tror de ska passa bättre nu. Linnet och shortsen är likadana som tidigare men jag gjorde den snabba linningen som gecko tipsat om istället för muddlinning. Använde bandkantaren till cover pron, hade tänkt göra smal tvillingsöm men det blev bara massa hoppstygn och tråden gick av flera gånger. Till slut orkade jag inte hålla på och försöka mer så jag sydde fast kantbanden med kedjesöm istället. Det fungerade bra men jag tycker det blir snyggare med tvillingsömmen. Bandkantaren är ju helt underbar när det fungerar men man blir ju så frustrerad när det helt plötsligt inte alls går som det ska. Men det blir nog nya försök snart igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

å vad fint set du har gjort.
jag har det gula med men det ligger bara just nu.
ska sy till en del bäbisar som pluppar ut på rad! ler
kram patricia

androidflickan sa...

Vad fint, vad har du för mönster till blöjbyxorna?

Lallis/Helene sa...

Mönstret till blöjbyxorna är från Ottobre 1/2005.