07 maj 2009

Ett litet set till bebisen....

.... har jag hunnit att sy den här veckan. Det blev ett set av de gula elefanterna, tycker man får lite härlig sommarkänsla av dem. Blev riktigt nöjd med omlottröjan, satt sent igår kväll och gjorde mönstret till den och det blev faktiskt bra på första försöket! Helt otroligt fast jag var så trött. Utgick från Meedoms form 1 men har förminskat och ändrat en hel massa. Använde våffelsömmen (tror den heter så) för att fålla, jag brukar annars använda fuskoverlocken till fåll annars. Men våffelsömmen fungerar riktigt bra den också, kommer garanterat användas fler gånger. Hann också sy en t-shirt till lillkillen idag av de sista gula elefanterna. Men den har inte fastnat på bild ännu. Lillkillen måste ha vuxit ordentligt den sista tiden för han har vuxit ur jättemycket kläder. Byxor som var för långa för bara ett par månader sen är för korta nu. Har fått rensa rejält i hans garderob. Så det blir att sy både sommarkläder och lite långbyxor till honom.

7 kommentarer:

Doris_Assar sa...

Åååhh så fint! Våffelsömmen är min favvo också :-D (det är faktiskt den "fållsöm" på min maskin som töjer tyget minst. Jag har testat alla ;-) )

Helena sa...

Jättefint set! Måste kolla om jag har våffelsöm på min maskin.

Strumpetossa sa...

Superfint!!

Sandra sa...

Vad fint!

Fangoria sa...

Åh vad fint, gillar speciellt byxorna!

Anna-Snoddas sa...

Åhhh...så underbart! :)

Anonym sa...

Våffelsöm, det har jag aldrig provat.Det blir så snyggt. Undrar om jag har den sömmen på min maskin... Det får jag kolla. Nu ska jag titta vidare på din blogg. Det jag sett hittills är jättefint!