16 juni 2009

2 år idag!


Vår älskade lilla kille blir hela 2 år idag! Oj vad tiden har gått fort och så mycket som hänt i våra liv sedan han föddes. Han har varit med om mer än han kan förstå och mer än någon liten pojke ska behöva eftersom hans underbara storasyster gick bort när han var 8 månader gammal. Vet inte vad vi hade tagit oss till om han inte funnits, han fick och får oss verkligen att på något vis orka med den stora sorgen och saknaden som hela tiden finns hos oss. Hans glädje och energi är så smittsamt och det är verkligen full fart hela tiden :) Och så har han ju nyligen blivit storebror, en riktigt snäll storebror som pussar och kramar sin lillasyster mycket :) Tyvärr blev kalaset inställt som vi skulle haft i lördags för jag har haft vattkoppor. Är en av de få vuxna som inte haft det som liten och jag kan ju säga att det inte var någon trevlig upplevelse. Hade säkert 300 koppor och det kliade så jag höll på bli tokig! Men nu är det över fast vi väntar på att lillan nog kommer få det den här veckan. Hoppas, hoppas hon slipper få så många koppor. Därför har det inte blivit så mycket sytt här förutom till sommarsol swappaketet som jag skickade iväg idag. Hoppas det ska komma fram innan midsommar. Sydde av ett riktigt somrigt retrotyg som ska vara i en av favoritfärgerna så jag hoppas det ska falla i smaken och att kläderna ska passa i storlek.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

GRATTIS!!!! till stor killen och hoppas att lillan slipper vattkoppor, fast dom säger att det är lindrigare på små barn!!

Anja Allvin sa...

grattis grattis!!!Han är underbar!!

Läste om storasystern, så himla sorgligt... Det har hänt samma sak i min familj. Min storasyster dog när hon var 4 år gammal :-( Hon finns alltid i våra tankar...

Doris_Assar sa...

GRATTIS till din son!! Vilken goding han är!

Beklagar den stora sorg ni fått gå igenom :-( *KRAM*

Vattkoppor som vuxen ska vara riktigt obehagligt har jag hört... hoppas ni kryar på er!! :-)