15 januari 2010

3-årspresent!


Förra helgen var vi på 3-årskalas och såklart hade jag sytt kläder till den nyblivna 3-åringen i present. Vet att hennes mamma tycker att djungeltyget är väldigt fint så en djungeltröja med turkosa ärmar bestämde jag mig för att göra. Till det en kjol i brun manchester med två motveck fram och bak och resår i midjan. Faktiskt det första jag syr av djungeltyget, sydde vid samma tillfälle en varsin tröja till mina barn också. Får se om de ska lyckas bli bloggade om. Sydde även en klänning i present i ett grönt retrotyg även det visste jag att hennes mamma tycker är fint. Tycker det är så fint med cerise till det gröna, har bara en liten bit av det tyget kvar nu men ska nog sy en klänning till min lilla av det.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Visst är det underbart att kunna sy sina presenter själv! Glad mamma och glad 3-åring antar jag! Härliga kläder!

od Andulky sa...

Så mycket fint!!

Hello sa...

Åh, så fint det blev!!

Jonglören sa...

Vilken fiffig kjol. Undrar lite över hur den är sydd. Har du liksom gjort en "indragning" upptill och sytt en söm där för att få det fina fallet med vecket? Vet inte hur jag ska kunna förklara så du förstår.