08 mars 2010

Solen skiner!!




I helgen har det varit riktigt fint väder här i Stockholm och vårkänslorna har fått komma fram! Jag är riktigt trött på vintern nu så i mitt lilla syhörn har våren och sommaren fått flytta in :) Först blev en klänning/tunika till lillan. Har länge tänkt att jag skulle göra en klänning till henne av det turkosa molntyget från jnydesign med cerisa kantband men nu när jag äntligen skulle komma till skott fanns det inte mycket kvar av molntyget som tur är hade jag en bit cerise interlock och molnen räckte till ärmar och en liten nederkant iallafall. En stor sol och några små moln fick bli applikation och jag tycker den blev riktigt somrig och härlig! Ärmarna har lite rynk i nederkant och halsen har ett litet sprund som knäpps med en tryckknapp och även lite rynk i halsringningen. Mönstret kommer ursprungligen från Ottobre men jag har gjort om så mycket så det är nog ingen linje som är som ursprungsmönstret. Nu ska jag fortsätta med några kortärmade tröjor till barnen i det nya fina Farmer-tyget från jnydesign :) Sen så kommer det bli lite lugnt på syfronten ett tag för om två veckor ska vi flytta till en större lägenhet där jag kommer ha ett alldeles eget syrum :) Jippi!!!

14 kommentarer:

Singh sa...

Underbar klänning. Jättefina färger ihop tillsammans med applikationen!

fislisa sa...

Å vad kul att ni ska flytta och vart ska ni flytta? Jag gillar verkligen de du gör:)// Kristina

busmumrik sa...

Vad härlig!! Blir riktigt glad när man ser solen!! Visst är det härligt att börja sy vår och sommarkläder;)

Strumpetossa sa...

Helt underbara!! :)

Astrid Hemsydd sa...

Så flott denne var! Og så masse fint du lager. Det er første gang jeg titter innom bloggen din, men kommer til å finne veien inn igjen! Det gjorde meg vondt å lese om datteren din som døde. Masse varme klemmer til deg.

Ingrid sa...

Underbart söt!! Blir glad av att se bilden!

Bustråden sa...

Å den blev ju helt underbar så här!!!Lycka till med flytten!

Krimskrams sa...

Åh vilken fin! Man blir glad bara man ser den :-)

JuMel sa...

Vilken härlig klänning på en härlig tjej! Man får verkligen vår känslor av de bilderna!

Doris_Assar sa...

Sötis!!! Lycka till med flytt :-)

Anki sa...

Wow vad fin!!! Vad haj du är på applikationer å väldigt snyggt matchat.

Palven sa...

Hur söt som helst!!!!

Y sa...

klänningen var lika söt som den underbara lilla tjejen!

Jonglören sa...

Underbara färgkombinationer och helt fantastisk applikation. Du är jätteduktigt på att både kombinera och applicera. Själv är jag inte lika modig när det gäller dessa moment.