07 oktober 2010

Tre brallor


Tre brallor har det blivit till sonen som förra veckan kom hem med hål på tre par av sina byxor. De var så slitna på knäna allihopa så det hade blivit hål, vet inte riktigt vad han har för sig :). Alla byxorna är sydda i mjuk och mysig velour och med muddar i benslut för det tycker jag är det mest praktiska nu när det snart är overallsäsong på allvar. Har färgat fordonsvelour från mjuka tyger, blandade blå och olivgrön färg som jag redan hade hemma och då blev det nån slags petrol skulle jag nog kalla det. Tycker det blev helt ok även om jag hade hoppats att det skulle bli lite mer åt det turkosa hållet. Men det var lite av en chansning med färgen. Paret i mitten är velour från Jofotex men det finns på flera ställen har jag sett och den randiga velouren är från mjuka tyger den också. De randiga byxorna är i en annan modell än de övriga två som är lite tajtare över rumpan och utsvängda nedtill och med sidosöm. På dem gjorde jag fickor inspirerad från Ruttu nuttus fina applikationer.

8 kommentarer:

OYB sa...

Jättesnygga byxor alla tre! Och vad snygga fickorna blev på de randiga! Måste också säga att de egenfärgade fordonen blev kanon ju! Vilket märke på färg använder du? (velouren ser ju ut att ha tagit upp färgen jättebra)

FridoLi sa...

Jättefina, speciellt de randiga med de fina fickorna!!

od Andulky sa...

Grymt snygga!!!

Åsa Tidqvist sa...

Aah, såå fina byxor, alla tre, men jag bara älskar de randiga, supersnyggt!!

Pyssellycka sa...

Fina byxor! Gillar fickan på de randiga, det blev verkligen en snygg detalj.

JuMel sa...

Så snygga allihop! Gillar de randiga bäst och det är helt säkert pga de snygga fickorna. Blir verkligen sugen på att sy likande fickor:)

Doris_Assar sa...

Tokfina, gillar de randiga med den roliga fickan allra bäst!!

Doris_Assar sa...

Tokfina, gillar de randiga med den roliga fickan allra bäst!!