24 januari 2011

Lejontröja

 Min lille kille fullkomligt älskar lejon så det kändes väldigt självklart att han skulle få en lejontröja! Den härliga stretchfrottén säljer Strömming och jag passade på att beställa av den inför syhelgen hos Mjuka tyger. Gillar kvalitén jättemycket då den är lite fastare och inte så sladdrigt som jag tycker andra stretchfrottéer jag har sytt i varit. Mönstret är från det näst senaste Ottobre och har en ordentligt rundad raglanskärning, tycker det kan vara kul med lite variation. Känns som att jag sytt väldigt många tröjor efter mitt eget raglanmönster som jag iofs är väldigt näjd med men lite variation är alltid trevligt:)
Tröjan är mycket uppskattad och det verkar som att det är lite extra kul att krypa runt och leka lejon när den är på!

8 kommentarer:

Pernilla sa...

Super härlig!!

Åsa Tidqvist sa...

väldigt fin!

Kånkarong sa...

Fint, och klart killen gillar. :)

od Andulky sa...

Jättefin! Mina barn älskar också sina lejontröjor :-)

JuMel sa...

Vilken fin tröja! Har varit sugen på att beställa en bit av det där lejontyget ett tag och nu blev jag ännu mer sugen...

fislisa sa...

Super fin tröja, tack själv för kläderna Alice var super fin i tunikan/klänning. Kram Kristina

Unikuu sa...

hello. i have something for you in my blog.. ;)

Strömming sa...

Oh så fin han blev i sin tröja! :D Och lik sin mamma tror jag också han är! Hoppas vi ses på nån annan syträff igen :)