15 maj 2011

Lite nytt

Byxor med inspiration från senaste numret av Ottobre där de hade gjort liknande applikationer på ett par jeansshorts. Men jag använde jeansfärgad college och gjorde dem som långbyxor. Använde mitt egna byxmönster som är lite utsvängda, gillar ju det. Byxorna tog en evighet att göra kan jag ju säga men sonen gillar dem väldigt mycket så det var det värt:) Speciellt fickan där man ska parkera bilar var populärt. Till byxorna sydde jag en tröja i det turkosa fordonstyget från Mjuka tyger.
Har ju varit tyst på bloggen ett bra tag och det beror helt enkelt på att jag inte sytt sen i februari! Är defintivt det längsta syuppehåll som jag haft sen jag började sy barnkläder. Men nu har jag faktiskt sytt en hel del senaste veckan och det är ju precis så roligt som det alltid har varit! Får hoppas att inspirationen håller i sig.

5 kommentarer:

Åsa Tidqvist sa...

superfina! har tittat på dessa flera ggr redan och funderat på hur lång tid de skulle ta att sy... ¨men jag tror också det skulle vara värt det!

Moi! sa...

vilka roliga byxor! Hoppas de är uppskattade!

Fangoria sa...

Väldigt läckra, jag är oxå sugen på att testa liknande till sonen!!!! =)

Pernilla sa...

Jätte skojiga, förstår att dom blev uppskattad =)

JuMel sa...

Läckra brallor! Förstår att de blev poppis! Hoppas sy lusten håller i sig för dig.