22 januari 2009

Första plagget färdigt i "kollektion mini" - en overall


Första plagget i "kollektion mini" blev alltså en overall som jag länge haft i åtanke att sy men inte hunnit förrän nu. Det är nämligen så att vi ska få en liten bebis som är beräknad att komma ut den sista mars. Så det är ju faktiskt inte så lång tid kvar.... Det har inte blivit av att jag skrivit om det tidigare här på bloggen, vet inte riktigt varför faktiskt, men jag har nog inte känt mig redo att berätta det. Men nu så ska jag börja sy lite till bebisen hade jag tänkt. Overallen är sydd i ett retrotyg som jag inte riktigt kommer ihåg vart jag skaffat, kanske tradera. Fodrad med naturvit fleece och så röda muddar till. Har inte sytt i en dragkedja på evigheter så det var lite pyssligt minst sagt, men tillslut blev det ok. Men jag måste öva mer på dragkedjor... Overallen är i storlek 56 så tanken är att den ska användas under april då det fortfarande kan vara lite kyligt. Fleecen är från en filt så den är inte alls så tjock så jag tror det kan bli lagom varmt för bebisen.

10 kommentarer:

OttoPippi sa...

Nämen GRATTIS!!!!!!!! Gud vad kul!!!

Overallen blev jättefin!! Och dragkedjor verkar du ju inte ha det minsta problem med :-)

lilla hjärtat sa...

STORT grattis!!
Den är jättefin. Å, va sugen jag blev att sy en jag också men det får jag nog lägga ner så länge. Det är ju inte så långt kvar för oss. Kul att följa vad du kommer sy till den lille.

Syserine sa...

Vad roligt med bebis! Och överallen är fin, de röde muddarna lyser upp!

prickig design sa...

vilken härlig overall!jättefin färgkombo!
Stort grattis till bebisen!!

Anonym sa...

ojojoj, där ser man =) GRATTIS!!! och overallen blev superfin!!!

Lilla NovaK sa...

Grattis! Så roligt!! Overallen är jättefin och kommer nog att vara perfekt under våren!

Helena sa...

Grattis!

Overallen är jättefin! Passar jättebra med de röda muddarna!

Babushkadockan sa...

Grattis! Oj vilketlyckligt barn som får en så fin overall!

Anna-Snoddas sa...

Stort GRATTIS! Vad roligt! :) Overallen är jättefin!

Daling sa...

Grattis och vilken underbar overall!