16 maj 2009

Solhattar x 3

Har sytt tre solhattar i tre olika modeller och kommit fram till att jag gillar den till höger mest. Den fodrade jag dessutom med en tunn trikå istället för vävt tyg och jag tror det gör att den sitter fast bättre på huvudet. Den är en blandning av de andra två, kullen från den ena och brättet från den andra. Tycker det är fint med brättet som är större på ena sidan. Solhatten till vänster är sydd i chambrey och ska matcha en sommaroutfit som än så länge bara är utklippt, hoppas jag kanske blir klar med den imorgon för lillkillen är i stort behov av lite mer sommriga kläder. De andra två är sydda i det superfina landskapstyget från Lagerhaus som jag verkligen gillar jättemycket.

4 kommentarer:

Strumpetossa sa...

Jätte fina!

Pernilla sa...

Så fina, tyget är bara så härligt!!

Doris_Assar sa...

Jättefina, vad du jobbat i jakten på rätt modell :-D

od Andulky sa...

Jättefina!!