16 november 2009

Husvagnar, pirater och en dinosaurie!!


Just nu sys det för fullt till de kommande julmarknaderna! Riktigt svårt att veta hur mycket jag ska sy av allt men jag resonerar som så att det är bättre med för mycket än för lite iallfall men just nu vet jag inte om jag kommer hinna med så mycket som jag egentligen skulle vilja. Har börjat läsa en universitetskurs på halvfart och så är jag ju faktiskt föräldraledig också. Men än så länge känns allt bara roligt! Sonen är faktiskt i stort behov av lite kläder att ha till dagis så det har jag faktiskt klämt in mellan all marknadssömnad. En tröja i det gröna husvagnstyget som blivit en klar favorit hos mig och till den ett par muddbyxor i svart collagetyg. Riktigt mjuka och mysiga på insidan. Riktigt bra att busa i på dagis :)

Hade lite pirattyg kvar så det fick bli en tröja och en riktigt färgglad sådan! Med ärmar i saffrasngul interlock och limegrön mudd! Alltid härligt med något riktigt färgglatt och tröjan är jättefin med de svarta collagebyxorna.

Väldigt många gånger under förra vintern tänkte jag att jag måste sy ett par "långstrumpe" byxor till lillkillen för jag tycker de verkar så bra att ha under overall och stövlar. Men då blev aldrig av att jag sydde ett par. Men nu så äntligen har det blivit ett par i brun collage med bruna muddar till . Ville ha ett par i diskret färg som kan matchas till mycket. Sydde en kraghoodie i att ha till i ett orangea- och brunrandigt tunt collagetyg som är från MG-tyger. Eftersom lillkillen vekligen gillar dinosauruer fick det bli en dinosaurieapplikation på som jag ritat av från boken " Sy applikationer med kwik sew" av Kerstin Mårtensson som jag fick i mitt paket i hemlisbytet från Vindling. Sydde fast applikationen med en förstärkt raksöm istället för satängsöm.

8 kommentarer:

Älskade Hjärtegryn ® sa...

Dinosaurietröjan är grymt snygg!!

Doris_Assar sa...

Åh så mycket fint!!! Spännande med marknad, jag ska också stå till helgen! *vad har man gett sig in på* :-D ;-)

Vindling sa...

Dinosaurietröjan är helsnygg! Och kul att du hittade någon nytta med boken iaf. :)

Pernilla sa...

Jätte mycket fina kläder tycker också att dinosarie tröjan var grym =)

Erica sa...

oh vad snyggt.. Kommer nog förbi markanden där du står i helgen, nära mig juh!

Ahlard sa...

Jättesnyggt! Gillar alltihopa. Kreativt med både orange och grönt till piraterna. Roligt att se alla olika kombinationer. Ha det bäst och lycka till på marknaden.

Fangoria sa...

Jättesnyggt alltihop! Dinosaurietröjan blev så tuff!! =)

Helena sa...

Jättefint alltihop, gillar speciellt dinosaurietröjan!