24 november 2009

Trollbrallor!

Ett par lila trollbrallor i det rykande färska trolltyget från mjuka tyger!! Jag var och hjälpte Anna förra veckan när trolltyget precis kommit och passade såklart på att ta med det jag beställt hem.
Har hållt på och sytt till marknaderna hela helgen och hela tiden varit riktigt sugen på att sy dessa och i eftermiddag tog jag en liten paus från marknadssömnaden för att sy brallorna. Mönstret är ursprungligen från senaste Ottobre men jag har gjort en hel del ändringar. Tyvärr blev de precis lagom för min lilla tjej och kommer alltså att växas ur på en gång. Jag kommer nog att ta med dem till marknaden och så får jag helt enkelt sy ett par större till min dotter för jag gillar verkligen modellen. Har sytt ett gäng mössor av både den olivgröna och den lila velouren som också ska med till marknaderna. Jättehärlig kvalité på både velouren och interlocken och jag tycker verkligen Anna valde så himla fina färger.


21 kommentarer:

Madelene sa...

Riktigt snygga!

Doris_Assar sa...

Underbara!!!

Strumpetossa sa...

Helt underbara!! Får nog köpa lite trolltyg :)

Kameleont Design sa...

Jättefina verkligen! Bra passform.

Pernilla sa...

Jätte fina, härlig färg =)

Gulligan sa...

så snyggt!!! vill också ha trolltyg:)

Ahlard sa...

Åh så fina! Fick mina troll igår. Ska provsy något i helgen=) Dina brallor är jättefina så nu blir jag riktigt peppad. Undrar om jag fixar att göra något sådant eller om det är massa krångliga grejer, hm. Jag är rätt begränsad i vad jag klarar av när det gäller sömnad=(

Ahlard sa...

En fråga också, kan jag få använda din översta bild till mitt bildspel? Länkar förstås till dig... det är ok att säga nej. /Johanna

Anna-Snoddas sa...

Helt underbara! :) Hoppas att mina troll dyker upp idag! Ser urmysiga ut!

Ahlard sa...

Tusen tack, nu finns de där:)

Benglan sa...

Superfina. Det är så snyggt med sådana brallor på barn tycker jag och tyget är ju inte så dumt det heller :) Kanon!

elin sa...

super søte bukser!!!!!!!!

JuMel sa...

Jätte snygga! Du får dem säkert sålda på marknaden!

Syserine sa...

helt underbar! jag gillar lila : ) har också tittat på den modellen, men inte kommit till skott, känns faktisk inte som jag kommer till skott med nått for tiden, men så är det av och till..

Fangoria sa...

SÅÅ fina!!

KRUMELEJ sa...

Wow, vad fina de blev och tusen tack för att du hjälpte Anna så att tygerna kom iväg på snabbt.

Kameleont Design sa...

Hur gick marknaden?

florin design sa...

Riktigt snygga brallor!

Linnea sa...

jättefina byxor

måste bara fråga om du tagit in dem något på bredden då ottobres mönster brukar vara väldigt breda

Lallis/Helene sa...

Tack alla för era snälla kommentarer!

Linnea:
Jag har gjort dem mer insvängda på bredden men inte tagit in vid ärmhålet någonting. Men jag gjorde dem stl 62 på bredden och 68 på längden och då blev de något korta i livet på min dotter som är ca 70 cm lång. Men jag tror att de är rätt så smala på bredden för att vara ett Ottobremönster ändå.

Linnea sa...

tack!