29 december 2009

Mer julklappar....


...ja det blev många mjuka paket under granen i år. Den översta tunikan var till min brorsdotter, hennes mamma hade sagt att hon verkligen behövde nya kläder så då tänkte jag att en tunika i velour kan vara bra som vardagsplagg till en liten tjej som tycker om att helst alltid ha klänning eller kjol på sig :). Hon är dessutom född på Alla hjärtans dag så då är det lite extrakul att göra hjärtapplikationer till henne. Tror faktiskt att det är det största plagget i storlek jag sytt någon gång, tunikan är i storlek 122. De två nedre tunikorna fick min guddotter, hennes lillebror fick en av sina tröjor med samma dinosaurieapplikation på. Lite lagom syskonmatchat om man vill. Och så en tunika i det lila trolltyget. Ska sy en tunika av det tyget till min lilltjej också tror jag.... efter allt annat jag vill sy.... Skulle verkligen behöva fler timmar på dygnet :)

9 kommentarer:

Nette/Rostis sa...

jättefina! snygga applikationer

Doris_Assar sa...

Jättefint alltihop! Jag skulle bli jätteglad över en sån julklapp!

Anonym sa...

Älskar den med hjärtat. Du är superduktig - verkligen!!

Unknown sa...

Fint! Gillar gult och brunt kombinerat.

KRUMELEJ sa...

Jättehärliga! Här är en till som hade många mjuka paket i år :D.

od Andulky sa...

Wow så mycket fint!

Pyssellycka sa...

Jättfina! Det där med applikationer kanske man skulle försöka sig på...

Kameleont Design sa...

Åh... vad fint det blev med det tyget. Jag som är/var så skeptisk till de färgerna när jag såg den randiga velouren när jag fick den. Gillade inte alls färgerna men med en brun applikation och bruna kantband blev det ju jättesnyggt och riktigt retro färg :-)

OttoPippi sa...

Madre! Vad du producerar MYCKET fint! Impad!!!

God fortsättning på dig!