28 december 2009

Julklappaströjor


Fem stycken tröjor sydda till två pojkar i julklapp. De översta till våra vänners son och de nedre till killkusinen som bara är två månader äldre än min lilla kille. Väldigt kul att det är så nära i åldern dem emellan. Nu börjar de ju bli lite större och verkligen leker med varandra de små buspojkarna :) Båda de randiga tygerna har jag fått från Anna på mjuka tyger. De är i jättehärlig kvalité, den smalrandiga gröna/limegröna är en tjock härlig interlock och den med bredare ränder en mjuk stretchjersey. För att liva upp dem lite gjorde jag olika applikationer på dem. Två olika dinosaurier och ett tåg, sånt som små pojkar brukar gilla :)

5 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Vilka fina tröjor du sytt! Jag gillar verkligen applikationerna =)

Krimskrams sa...

Underbara tröjor! Jag har inte köpt några trolltyger men blir ju så sugen varje gång jag ser dom i andra bloggar. Vilken färg på trollen gillar du bäst?

Doris_Assar sa...

Superfina! :-)

JuMel sa...

Så många fina tröjor med fina applikationer! Måste verkligen fortsätta min applikationsträning:) Den med tåget hade verkligen min son gillat!

Vindling sa...

Härliga tröjor. Det blir verkligen det där lilla extra med en applikation.