30 november 2009

Helgens marknad

Då var den första julmarknaden avklarad och det var riktigt roligt! Tack till alla som klämde och kände och tittade på det jag sytt och speciellt tack till alla som handlade av mig :)! Nu ska jag komplettera med det som behövs till nästa helg då det är julmarknad på Överjärva gård. Då kommer jag vara där både lördag och söndag kl 11-16.
Tyvärr tog batteriet i min kamera slut så det blev bara en bild från marknaden. Till nästa helg ska jag se till att jag kan ta fler bilder!

Tillägg:
Enligt önskemål skriver jag lite om vad som sålde mest. Det var väl inte jättemånga som handlade av mig men de som gjorde det köpte flera saker. Det var ju ingen hantverksmarknad utan väldigt mycket småprylar, korv, rengöringsprodukter och liknande. Men det var flera som sa att mitt stånd verkligen "stod ut" så det får jag väl ta som en komplimang :). Det jag sålde mest av var tossorna, förkläden och såklart dregglisar/scarfs. Hade inte med mig så mycket byxor men de muddbyxor jag hade sålde bra så det ska jag försöka hinna sy lite fler av till kommande helg som jag hoppas mer på.... Sålde däremot inte så många mössor vilket jag ändå trodde jag skulle göra. Eftersom jag inte bloggat om det jag sytt inför marknaden hade jag tänkt att jag skulle ta närbilder på allt under marknaden men eftersom batteriet i kameran tog slut blev det inte så. Men till kommande helg ska jag se till att ha laddade batterier!

Angående datorn som syns på bilden.... så är den min makes. Han hade jour under helgen och måste då ha till gång till dator ifall han får något larm. Även fast jag är datorberoende så är jag inte så beroende att jag måste ha med mig datron på julmarknad ;)

4 kommentarer:

Erica sa...

oj vad kul att se bild.. Berätta gärna mer, vad sålde du mest av osv..

Doris_Assar sa...

Snyggt stånd med jättefina kläder! Men är det en dator man ser i bakgrunden? :-o ;-)

Hello sa...

Jag hade inte ens sett datorn om du inte sagt nåt! Fint stånd! Lycka till till helgen också!

Moi! sa...

Kul att höra. Vi i UppSytt sålde också på marknad i helgen. Det som gick bäst var just mössor och dregglisar!