13 februari 2010

Pytteliten

Jag fick ett mail från en nybliven mormor till en riktigt liten tös som bara väger 1350 gram. Mamman till flickan ville ha nån tuff liten klänning och det skulle inte vara rosa eller vitt. Har aldrig sytt så smått men antog ju självklart utmaningen! Efter lite bollande med beställaren föll valet på det underbara djungeltyget från jnydesign och till det ett par små muddbyxor av brun Hilcovelour. Nåt mönster till små kläder var ju inget jag hade så det blev till att sätta sig och rita, riktigt svårt att veta hur litet det verkligen ska vara. Men jag kontrollmätte på dockkläder och på köpta prematurplagg som vi hade till min dotter och jag tror att storleken blev ca 40/44. Riktigt kul att sy den här beställningen och svårt att förstå att bebisar kan vara så små!!

9 kommentarer:

Anna-Snoddas sa...

Vilket underbart litet set! :)

Lilla Gryn sa...

Åh, så fint!! Tröjan var ju helt fantastiskt söt modell på. Kommer bli hur sött som helst på.

Jes sa...

Vilka underbara kläder!!!! roligt att sy i så små storlekar

Jonglören sa...

Vilken tur att det finns så duktiga sömmerskor som kan så smått till de riktigt småttiga och behövande. Fina saker du gör.

Ingela sa...

Hej
Det var till min lilla tjejs mormor som hörde av sig till dig =)
Kläderna är hur söta som helst, fortfarande lite stora men hon fick vara alla hjärtans dag fin i dom idag.
Tusen tack för att du ville ta dig an uppdraget
Varma häls. Ingela

Doris_Assar sa...

MMmmmmm vad fina!!!!

OttoPippi sa...

Helt underbart!!!! Så duktigt att få till egna små mönster! Supergulligt!

Strumpetossa sa...

Såååå sött!!!

Sandra sa...

Vilka häftiga kläder!